my happiness

my happiness
i just love them more than i love myself!
Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, April 15, 2010

Welcome to our family..Rayyan Hariz


5 Mac 2010..adik kesayanganku..sorang jer pun ader..telah selamat melahirkan sorang baby boy..yg sgt comel..baby semua rupe sama jer..tapi ttp comel..2 minggu sblm due adik dah cuti dan stay kat rumah aku dgn mama..setiap hari biler balik keja..aku akan bersembang2 dgn baby yg masih dlm perut..sbb baby sgt active dan responsive..mama long pulak yg beriya2..

masih teringat masa 4 mac bile mama cal bgtau adik dah kluar darah..gabra gak..tak pernah experience adik beradik bersalin ni..apa lagi terus aku shoot ke hospital serdang..tapi doc kata belum lagi..so bole balik rumah..mase tu risau gak sbb adik still sakit..mana la tau terberanak kat rumah..tak pasal2 aku kena jd bidan pulak..

5 Mac 2010 pukul 5 pagi mama cal padahal die kat bilik bawah jer..aku pun turun tgk adik tgh duduk dgn bantal kat perut menahan sakit..mama kata ni dah dekat ni..sbb contraction selang 5 minit..masa tu aku nak pegang perut nk ckp ngan baby pun adik dah tak bagi sbb sakit..kesian gak tgk adik masa ni..mama ngan hubby die sibuk kemas..prep ke hospital..bagi adik makan telur separuh masak..untuk tenaga katanya..pastu minum air zam--zam...aku tgk adik kejap2 tahan nafas dan ketap2 bibir..sedih gak masa ni..lepas solat subuh terus dieorg pegi hospital..

aku ke ofis spt biasa..tapi asyik cal mama..nk tau update..pukul 11 mama bgtau air ketuban dah pecah..adik dah ready for labor..masa tu hari Jumaat..dalam kul 12 aku dah sampai ke hospital..masa ni hubby aku aka papa long pegi outstation...ayah pulak takde sbb ade operasi..aku pun teman kan mama..adik ipar bersama adik dalam labor room..dalam pkl 1..adik ipar keluar mama dah gabra..tapi die ckp belum lagi, bukaan baru 5 cm..4-5 jam lagi kot..syazri pun pegi solat jumaat..dalam pukul 2 nurse panggil..tapi syazri tak balik lagi..dlm 5 minit syazri sampai dan terus masuk pastu terus kluar..risau gak muka plain jerr..rupa2nya adik baru jer slmt bersalin..lps azan dan iqamat baby..terus kena keluar..mama dgn emosi yg bercampur..tanya liana macm mana..baby mcm mana..jari die cukup kerr..cukup sifat ker..baby sihat kerr..kalut..biler dah bertenang sikit baru ler mama tersenyum2 happy..call ayah tk dpt sbb operasi dlm hutan..pastu mama terus call sedara mara seluruh pelosok tanah air..dgn dialog yag sama.."assalamualaikum..ni nak bg tau..saya dah jadi nenek ni..liana dah selamat bersalin baby boy"..tak tau la dialog ini telah digunakan untuk beratus kali..hehe
dalam pukul 4 baru dpt jumpa dik..pucat jerr..pastu die kata sakit..tgk baby..panjang betul anak buah aku ni..pastu melalak jerr..uruskan liana tukarkan wad..aku pun balik rumah..mama tak bagi tunggu..sbb aku pun tgh pregnant..mama suruh rehat..mmg penat sgt..tapi puas sbb..im officially a MAMA LONG..for the first baby boy in the family..

dalam 2 bulan lagi ku bakal menyambut the first princess pulak..baby irfan dan jus..bestnyerr..dapat sepasang anak buah..comelnyerr..little princess mama cant wait to see u..and the second princess also very happy because her brother n sister are waiting for her..

i loved to be called as mama or mama long but its all depend to their parents..for rayyan dah dpt green light..sbb parent die loved to be called as ibu n ayah..so my baby also will call them ibu n ayah..for jus n irfan little princess..maybe u can call me mama and uncle faridz as papa faridz..hehe..mama long yg menyibuk kan..

ok..mama doakan rayyan, first princess and second princess..sentiasa selamat..sihat sempurna..comel..cerdik berakal..berilmu dan beramal soleh..dan semoga kamu semua dapat membesar bersama dan menjalani kehidupan yg terbaik..i love u all so much!!

No comments:

Post a Comment