my happiness

my happiness
i just love them more than i love myself!
Lilypie Second Birthday tickers

Monday, May 11, 2009

Balik Kampung

Lama rasanye dah tak balik kampung ni..parents aku yang selalu datang sini..walaupun takde ape kat bandar kluang tu..tapi bile balik aku mesti nak berjalan2 gak kat bandar kecil ni..

plan nak beli cake untuk mother's day kat secret recipe..tapi memandangkan keterujaan penduduk Kluang dgn Secret Recipe yang baru dibuka..abis semua stok2 cakes kat sana..kalau tempah lepas 3 hari baru dapat..susah betul!..

nak ajak famili keluar makan..mama plak tak bagi..yeler..anak dah jarang2 balik..die masak pun tahap balas dendam lerr..rugi woo kalau makan kat luar..akhirnya..kami duk lepak kat Old Town Cafe..untuk minum petang...macam biasa..aku asyik missed jerr nak minum kat Kluang Station..asyik full house jerr..kalau secret recipe tu ampun lerr..baru lagi..yang Kluang Sattion ni dari zaman dulu2 pun dah ade..tak puas2 lagi lee orang kluang ni..kasi ler chance kat orang jauh cam kiteorng ni..heheh..marah ni..

pastu jalan2 lagi masuk ke SenQ..biler tgk barang rumah ni..ayah lerr orang yang paling teruja..banyak gak yg kiteorang dah masukkan dalam list rumah baru..untuk dapur dah jumpa dah cuma tak tau nak pilih Eletrolux atau Bosch..aku punya points banyak gak..bole redeem untuk discount..home theater Pionerr and TV Sony Bravia..tapi ni TV ni still plan lagi..sbb baru jer beli tv tahun ni..banyak yang aku berkenan tapi first thing first..kalau beli serentak..bole terganggu saving aku yang tak seberapa ni..

so untuk pindah rumah ni..kiteorang akan buat 2 stages..

1st stage..in house renovation cum with basic appliances

2nd stage..baru extend dapur untuk wet kitchen and pasang tile and lanskap sikit2 utk halaman rumah..pastu baru lerr beli pekakas lain..

apapun aku n hubby dah plan untuk focus benda2 yang penting2 dulu..ala kadar jerr..ada duit lebih kiteorang tambah lerr perlahan2..kena ader reserve untuk emergency..sakit pening..and family..tak mau ler sampai pokai nanti duit nak bagi parents pun hangus..sometime bile sesak aku minta discount gak kat mama..heheh..walaupun dieorg tak minta.tapi..faham2 lee..kat sape lagi dieorng nak harap..aku n liana je..banyak belum mampu..sikit2 Insyaallah ada..my hubby selalu ingatkan..susah macam mane pun jgn lupe mak n ayah..ade share dieorg kat duit gaji kite ni..heheh..isyaallah tak lupe tu..takpelerr asalkan berkat..kalau ade rezeki teringin gak nak buat family gathering..pergi bercuti..beramai-ramai bestnyerr...nak harap parents aku or parents mertua aku nak pegi sendiri takkan larr..anak-anak lerr yang kena bawak..mudah-mudahan ade ler rezeki untuk famili ni sebelum kami berdua terikat dgn komitmen yang lebih besar...Insyallah

No comments:

Post a Comment