my happiness

my happiness
i just love them more than i love myself!
Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, May 5, 2010

cHECK-UP

I went to Pusat Kesihatan Putrajaya this afternoon for monthly antenatal check-up. Alhamdulillah everything was ok and i got my second tetanus immunization. This time i was really calm..huhu..really..the fear of the needle and all the lab procedures has gone..i always bare in mind that my hand is much2 bigger might be 1000 times bigger than the needle..it might sound silly but its worked on me!

Comments and advises for this visit.

1. Puan saiz perut u ni lebih besar drpd size kandungan..i heard this from most of my visit..and my replied...ok size tu..saya memang dah besar pun..tu mmg perut sedia ada sebelum preggy lagi..haha..bulat mata nurse bile dgr jawapan aku..

2. Baju dan kelengkapan baby dah ready..dah siap2 kena cuci pastu standby beg dalam kereta,kalau apa terus pegi hospital..dgn muka cuak yg innocent..kenapa saya ade problem ker..kena beranak awal ker..first time mother will come with all the silly assumption..yeker..atau aku jer yg buat camtu..haha..nurse replied..tak semua ok cuma kalau ade apa2 emergency dah bole beranak ni..ooo gituu..tetiba terasa terharu pulak..cepatnyer masa berlalu..dah nak masuk 30 minggu..hows time flies..mcm tak caya jer..

3. So hujung minggu ni dah kena prep barang baby la..cuci2 bersama hubby..ingat nak buat lepas hubby balik outstation ..tapi masa tu dah 34 weeks..cam lewat sgt..pastu larat ker! Prep..Prep..Shopping..Shopping..

2 comments: