my happiness

my happiness
i just love them more than i love myself!
Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, April 11, 2009

sup tulang


semalam tah ape mimpi hubby aku..teringin lak nak masak sup tulang..alamak..tak pernah lak aku try resepi ni..tapi demi suami tercinta..aku try lerr gak..

1st step: pegi pasar cari tulang..banyak ler plak jenis tulang ni..tak tau lak nak beli yang mane satu..nasib baik ler..encik penjual daging tu perasan muke kiteorang yang confius ni..pastu die pun bagi bagi ler sket penerangan kat kiteorang..atas kerjasama encik penjual daging kiteorang berjaya beli tulang batang pinang..daging pun still banyak kat tulang tu..

2nd step: masak lerr..macam biasa roger dulu mama utk update resipi..alamak rempah sup daging lupe lak nak beli..belasah ajeler pakai rempah sup ayam..selepas campur pelbagai resepi nenek moyang aku..maka sup pun dibiarkan masak selama 5 jam kot..lama gile..tapi hasilnya alhamdulilah memang walaaa...

3rd step: masak side dishes lak..hubby kata tak payah masak lain..sup aje pun dah ok..tapi aku masak gak..sambal jawa..hehe..ikan bilis hitam..tah ape tah nama sebenar die..goreng bersama cili api dan bhn2 tumis yang lain..wahh..sedap sungguh..bole menggantikan popcorn masa tgk wayang..

masa makan laki pun asyik puji2..apa lagi..aku ni mmg pantang dipuji..tapi seronok lerr sebab hubby makan dengan banyaknyerr..memang teringin sangat ler tu..yang aku suke sangat..ni first attempt dan berjaya!!

selalunya weekend kalau aku masak mesti aku panggil adik beradik and mak n ayah mertua makan sekali..tapi hari ni..tak confident le plak..tapi sebab ok jerr..nanti aku bawak sket pegi rumah mak mertua aku..

million thanks to mama yang akan sentiasa diganggu..biler aku tgh try resepi baru..

2 comments:

  1. SGT sedappp..nanti leh blajar :-)
    Abis AF satu round lagi nasi jus makan,sup tulang punya pasal..hehhe..my favourite!

    ReplyDelete
  2. hehe..takpe..pasni bole blaja..kak nana dah confident..hehe

    ReplyDelete