my happiness

my happiness
i just love them more than i love myself!
Lilypie Second Birthday tickers

Friday, April 3, 2009

Terima Kasih Paklah

Hari ni merupakan hari terakhir PakLah sebagai PM dan bos kat Jab. Perdana Menteri..Lepas solat Jumaat tadi ader perhimpunan perpisahan untuk Paklah..tengok orang reramai excited tuk jumpe Paklah..aku pun join ler jugak..mak aii..cuace plak punyerlerr panas..ade gak yang pitam2..tapi semangat nak jumpa Paklah..aku bertahan lah juga..tengah2 duk beratur tunggu Paklah ade le lak wartawan daripada Bernama nak interview aku..wei gabra babe..suruh aku wish Paklah and Najib pastu tanya pandangan Paklah sebagai bos..hehe..bab wish aku selamba jer..tiba bab pandangan lak..hehe..merapu jer aku jawab..aku cakap ajeler yang Paklah ni pemimpin yang baik dan mudah didekati..walaupun aku sendiri pun tak pernah pun dekat2 dgn die..tah ape2 lerr..mcm merapu..tapi tetap control..aku hrp2 wartawan tu delete le interview merapu aku ni..tapi die cakap ni live..hancus..malu jerr kalau orang kampung aku tengok...

apapun mase salam Paklah tetiba aku terasa terharu plak..sebab mata die pun sayu jer..die cakap "maafkan Paklah yer"...salam gak dgn Tun Jeanne..PM baru dan isteri..keadaan masa tu agak chaos jugak..biler wartawan terjerit dan berebut2 nak dapat the best shot..dah keje dieorang..tapi yang kelakarnyerr dengan selamba jer wartawan tu bole terjerit-jerit sound petugas istiadat kot...mentang2 ler dieorang pakai baju melayu pink yang agak menyakitkan mata mase tengah panas..selamba jerr wartawan tu..reramai sound.."woi abang baju pink..akak..baju pink..tepilerr sikit..hadang camera lahh...wwooo..wwoooo..tepi..tepi."kecoh tahap kelakar..Paklah punyerr pasal..

apapun ni merupakan pengalaman yang agak seronok..tgk Paklah..melambai-lambai kat orang reramai tu..memang mcm touching jerr...aku tak reti sgt bab politik..tapi aku memang mengagumi Paklah sebab personaliti die..lembut..sabar...beriman..walaupun ade pihak2 yang tak berapa suka cara Paklah meminpin negara..aku rasa letak tepi dulu tanggapan tu..kenanglah jasa-jasa beliau..dalam usaha memajukan negara dan menyatupadukan rakyat dengan cara beliau sendiri...kalau asyik nak complaint jerr..aku rase cube lerr kite fikir kalau kita berada di tempat die..belum tentu kite bole jadi sebaik die..mungkin ade yang lebih baik..tapi kite mesti percaya die telah cube yang terbaik dan termampu sepanjang berkhidmat..terima kasih Paklah..jasamu..dan keperibadianmu sentiasa di hati rakyat Malaysia...ewahhhh..syahdu..syahdu

No comments:

Post a Comment